Worden er backups gemaakt?

Dagelijks worden er offline backups gemaakt. Offline wil zeggen dat de backup naar een andere locatie buiten het datacentrum gemaakt wordt. Is er een desastreuze storing aan de server, is er brand of enige andere reden waardoor alle data op de server als verloren mag worden beschouwd, dan hebben wij op een andere locatie altijd nog uw data voorhanden.



Top
 

Ontvang ik voor mijn bestelling een BTW factuur?

Voor iedere bestelling die bij ons geplaatst wordt ontvangt u een factuur, met BTW. Zodra wij uw vooruitbetaling hebben verwerkt ontvangt u per omgaande de factuur per e-mail.



Top
 

Hoe voer ik PHP scripts uit via cronjobs?

Het uitvoeren van (PHP) Scripts cron kunt u instellen in uw DirectAdmin paneel (http://uwsite.nl:2222/).

Vervolgens voert u bij 'Command' het volgende in (alles op 1 regel):
/usr/local/bin/php /home/klantnaam/domains/domein/public_html/mijnscript.php

Let op dat u een spatie tussen /usr/local/bin/php en het deel erachter plaatst!

Dus, indien uw klantnaam abc is en uw domein is domein.nl en u wilt test.php uitvoeren, dan voert u in:
/usr/local/bin/php /home/abc/domains/domein.nl/public_html/test.php

Via /usr/local/bin/php werkt uw script onder PHP versie 5.6. Indien u uw cronjob onder PHP versie 5.4 wenst te laten werken, vervangt u /usr/local/bin/php door /usr/local/bin/php-cgi
Op de pagina waar u de cronjob instelt, staat onderaan altijd weergegeven welke opties u kunt invullen.



Top
 

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord voor DirectAdmin vergeten. En nu?

Stuur een mailtje naar ons supportadres of maak gebruik van het contactformulier, waarna wij zo snel mogelijk de gegevens naar u zullen mailen. Let op: uit veiligheidsoverwegingen sturen wij deze gegevens alleen naar een bij ons al bekend e-mailadres!



Top
 

Ik wil een domeinnaam registreren met een extensie die niet in de lijst staat. En nu?

Gelukkig hoeft dit niet altijd een probleem te zijn. Wij kunnen meer dan 150 domein extensies registreren!!! Omdat de lijst met veelgebruikte domeinen echter al zo lang is en wij alleen de meest bestelde namen vermelden kan het voorkomen dat net die ene ontbreekt. Geef ons (via het contactformulier of per e-mail) even door om welke extensie het gaat en wij maken het voor u in orde!



Top
 

Kan ik een noreply@mijn.domein instellen zonder dat ik alsnog mails ontvang?

Wanneer u een standaard mailtje verstuurt, zoals bijvoorbeeld een automatische ontvangstbevestiging of een nieuwsbrief, dan kunt u deze versturen met als replyadres noreply@mijn.domein (uiteraard gebruikt u hier uw echte domeinnaam). In het beheerpaneel maakt voor dit adres geen mailbox aan, maar wel een forwarder die verwijst naar devnull@server1.dannik4u.nl. Hiermee verdwijnen mails voor noreply direct in de prullenbak en de afzender krijgt geen foutmelding terug.



Top
 

Ik ben slechts op zoek naar een PHP-script en geen hosting, kan dat?

Ja, dat kan. Stuur ons uw wensen toe en wij maken een offerte. Let er wel op dat u ons voldoende informatie geeft zodat wij niets over het hoofd kunnen zien.



Top
 

Kan mijn site/domein geweigerd worden?

Dat hangt er van af. Wij doen niet moeilijk, bijna alles mag. Zo hebben wij bijvoorbeeld, in tegenstelling tot sommige andere providers, geen problemen met erotische sites.
Waar wij wel een probleem van maken is wanneer er sprake is van expliciet racisme, illegale downloads of andere bij wet verboden zaken. Zodra wij merken dat een bij ons gehoste site deze regels overtreedt nemen wij contact met de eigenaar op met het verzoek e.e.a. aan te passen. Wordt hieraan echter geen gehoor gegeven binnen een redelijke termijn, dan behouden wij ons het recht voor om de site te blokkeren (zonder enige restitutie van het abonnementsgeld).



Top
 

Hoe snel wordt op storingen gereageerd?

Onze apparatuur wordt continu in de gaten gehouden. Zodra er zich een probleem voordoet wordt de technische dienst automatisch op de hoogte gesteld.
Wanneer u een storing ontdekt zijn wij hoogstwaarschijnlijk al bezig met het oplossen van het probleem!



Top
 

Kan er (een gedeelte van) een backup teruggezet worden?

Ja. Als dit echter is omdat u zelf terug wilt naar een vorige situatie, dan zitten hier wel kosten aan verbonden.
Voor het terugzetten van een complete backup brengen wij EUR 5,00 in rekening*. De kosten voor het terugzetten van een gedeeltelijke backup variƫren en zijn afhankelijk van de hoeveelheid data en/of bestanden en dus de tijd die dit kost. Per kwartier (of een gedeelte daarvan) rekenen wij EUR 10,-.

Wij raden u ten zeerste aan om zelf regelmatig backups te maken; dit kan heel eenvoudig met DirectAdmin. Mocht u onverhoopt een backup terug willen zetten dan kunt u dat nu zelf (kostenloos) doen.

* Bij het terugzetten van een complete backup wordt het gehele account teruggezet, dus ook alle instellingen en gegevens in de database(s). Indien u meerdere sites en/of domeinnamen onder 1 account beheert worden de gegevens voor alle domeinen teruggezet.
Alle e-mail die is ontvangen na het maken van de terug te zetten backup kan verloren gaan bij het terugzetten; wij raden u aan de mail op te halen en lokaal op te slaan (niet via IMAP) alvorens de backup wordt teruggezet.



Top
 

Kan ik mijn website beveiligen met een certificaat?

Uiteraard. Wij regelen voor u de aanvraag en installatie van het certificaat.
Wij bieden diverse soorten certificaten aan, van een standaard domein verificatie (hangslotje in de URL-balk) tot uitgebreide validatie (hangslot + uw bedrijfsnaam in de URL-balk) voor uw domeinnaam, inclusief het www-subdomein. Ook zogenaamde wildcard domein validatie is mogelijk, hiermee worden ook al uw subdomeinen beveiligd.
Vooraf overleggen wij met u welk type certificaat het beste aansluit bij uw website. In de meeste gevallen zal dit het zogenaamde basic certificaat zijn.



Top
 

Ik ben vergeten hoe ik in DirectAdmin kom!

Als u instellingen van uw hostingpakket wilt wijzigen of een e-mailadres aanpassen, dan doet u dit in DirectAdmin. Om in te loggen surft u naar uw site met als toevoegsel :2222 waarna u kunt inloggen met de juiste gegevens.
Dus bijvoorbeeld http://www.dannik.nl:2222.
U wordt hierna doorgeschakeld naar de inlogpagina via een beveiligde verbinding.



Top
 

Hoe lang duurt mijn domeinaanvraag, -verhuizing of wijziging?

Wij dienen al uw aanvragen vrijwel direct in, maar er zijn verwerkingstijden bij de verschillende registers. Deze tijden gelden vanaf het moment dat het register de aanvraag heeft bevestigd. Naast deze tijden kan het nog maximaal 24 uur duren voor nieuwe DNS-informatie volledig door alle nameservers op het Internet is overgenomen.

Voor de meest voorkomende domeinen gelden de volgende tijden:
Domein : Registratie / Verhuizing
.nl : 5 minuten / 5 minuten
.eu : 5 minuten / 1 dag
.com : 5 minuten / 2 weken
.net : 5 minuten / 2 weken
.org : 1 dag / 2 weken
.info : 1 dag / 5-10 dagen
.biz : 1 dag / 5-10 dagen
.name : 1 dag / 5-10 dagen
.be : 5 minuten / 2 weken
.de : 3 uur / 5-10 dagen
.nu : 1 dag / niet mogelijk

Bovengenoemde acties zijn ook afhankelijk van het juist aanleveren van alle informatie (AUTH-code of -token) en de eventuele e-mailcheck voor verificatie die naar het administrative contact wordt gestuurd.

Wijziging van de houdergegevens en/of nameservers wordt bij vrijwel allemaal direct verwerkt of anders binnen 1 werkdag. Alleen bij .de en .nu domeinen kan dit oplopen tot 2 dagen.



Top
 

Wat is een wildcard en wat kan ik daarmee?

Met een wildcard is het mogelijk om virtuele subdomeinen te gebruiken. Normaal gesproken wordt elk subdomein (bijvoorbeeld http://subdomein.uwdomein.nl) apart aangemaakt en kunt u er eigen content in zetten. Bij virtuele subdomeinen lijkt het voor de buitenwereld hetzelfde te werken, maar technisch is het heel anders. De subdomeinen worden niet meer fysiek aangemaakt maar via programmascripts afgehandeld. Als voorbeeld kunnen we de diverse startpagina's noemen.

Standaard staan wildcards uitgeschakeld voor ieder domein, aangezien niet iedereen hierop zit te wachten. Wilt u de wildcards aangezet hebben, meldt ons dan even om welke domeinen het gaat en wij activeren de wildcards zo spoedig mogelijk voor u.



Top
 

Ik kan geen verbinding maken met de MySQL database.

Sommige PHP scripts gebruiken het commando mysql_pconnect(), wat een verbinding met de database maakt die NIET gesloten wordt maar altijd actief blijft. Aangezien dit ervoor zorgt dat de database op een gegeven moment overbelast wordt, is deze functie op onze servers uitgeschakeld.

Door mysql_pconnect() in de scripts te veranderen in mysql_connect() werkt alles blijvend naar behoren. Verdere aanpassingen aan de scripts zijn niet nodig.



Top
 

Werkt PHP in Safe mode?

Nee, PHP werkt op onze webhosting pakketten standaard NIET in Safe mode, aangezien in Safe mode veel standaard- en zelfbouwscripts niet probleemloos werken. Het is wel uw eigen verantwoording dat u in uw eigen script exploits uitsluit!

Op verzoek kunnen wij Safe mode uiteraard wel inschakelen voor u. Ook kunt u zelf Safe mode aanzetten. Hiervoor dient u een .htaccess bestand in de public_html map te plaatsen waarin u Safe mode aanzet.



Top
 

Zijn alle vermelde prijzen op de site inclusief of exclusief BTW?

Tenzij expliciet anders vermeld zijn alle prijzen op onze site inclusief BTW.



Top
 

Welke garanties zijn er voor de uptime?

Wij geven een uptime garantie van 99,9%, maar ons gemiddelde ligt gelukkig een stuk hoger. Offline tijd door gepland onderhoud wordt niet in de garantie meegenomen, maar onderhoud zal doorgaans altijd 's avonds laat of 's nachts plaatsvinden, waardoor u er zo min mogelijk last van hebt.

Onze dienstverlening is gebaseerd op cloudhosting en is dus minder gevoelig voor uitval door falende hardware. Opslag van de data gebeurt op RAID-10 clusters.

*calamiteiten als brand en natuurrampen zijn uitgesloten van de voorwaarden.



Top
 

Heeft u nog verdere vragen? Neem dan contact met ons op.